2011. január 11., kedd

Pieśń nad pieśniami (Énekek éneke)

Ez nem a bibliai, hanem a Sólem Áléchem-féle, aki nem ismeri, olvassa el, kb. 60 oldal, a legszebben megírt szerelmi történet. Ma láttuk a lengyel színpadi változatot, Jerzy Walczak egyszemélyes előadásában, a Teatr Żydowskiban, gyönyörű volt, szívszorító, persze (nekem) kellett hozzá, hogy a magyar verziót kívülről tudjam. Az ötlet elég hirtelen jött, konkrétan tegnap, merthogy kitaláltam, hogy ha már csak 12 (illetve már csak 11) napom van itt, akkor mindennap csináljunk valami értelmeset. Ennek jegyében tegnap elmentünk a Nowy Wspaniały Świat nevű kultúrházba, ami egyben kocsma is, és úgyis mint bölcsészek, ittunk - én forrócsokit, Juli egy pohár gyönyörű fehér színű (és egészen jó illatú) csilei fehérbort. :) Valójában az ingyen dokumentumfilm-nézés volt a motiváció, de mivel közvetlenül előtte volt a filmes óránk, és nekem nagyon fájt a fejem, csak a piára szorítkoztunk. :P A tervben egyébként szerepelnek különböző kávézók, múzeumok és mozi. Úgy fest, most jöttünk rá, mi mindent lehet csinálni egy fővárosban. Hát, jobb későn, mint soha. 
Ma megvettem a vonatjegyemet: 21-én, pénteken 20:55-kor indulok, és másnap reggel 8:35-re érek a Keletibe - virágok, vörös szőnyeg, csak a szokásos, nem kérek többet. ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése