2010. december 17., péntek

(Bab Berci és a) Facewiw vagy Iwbook


Öt év után töröltem magam iwiwről. Ez szomorú, vagy legalábbis fura érzés, öt évig szerintem (szinte) mindennap megnéztem, mi a helyzet arrafelé, melyik ismerősöm magánélete milyen irányba változott... Emlékszem, "kezdő" koromban, öt éve, vagyis 2005-ben, tejóég, még messze nem volt otthon netünk, és szerintem legalább egy évig havonta se mentem fel iwiwire, sőt, profilképem se volt! Ez most, hogy három albumom volt plusz profilképek, hihetetlennek tűnik. Aztán gimiben néha, amikor felszaladtam a negyedikre, hogy a számtechteremben megnézzem az e-mailjeimet, kéthetente talán egyszer néztem iwiwet. Aztán amikor lett otthon netünk, meg elkezdtem aktívabb virtuális életet élni, 2006 karácsonya körül, tettem fel képeket, meg egyre gyakrabban mentem fel, rájöttem ugyanis az oldal lényegére és céljára: legyél minél többet online, ossz meg minél több dolgot magadról és töltsd az idődet azzal, hogy a mások szintén sok megosztott dolgát nézegeted. Persze, ha valakire nem hat az, hogy mások (magán)életében kurkászhat, annál jobb. Én sajnos nem ebbe a fajtába tartozom... De, hogy visszatérjek: emlékszem, 2007-ben volt egy rövid kikacsintásom a high5 (ejtsd: hájfájv) felé, ami egy hasonló közösségi oldal, mint az iwiw meg mint a facebook, a kolozsvári Melinda mutatta, náluk az a vagány (hogy egy helyi jelzővel éljek). Ez asszem pár hónapig tartott, közben persze az iwiw megmaradt. Aztán 2008 nyarán, amikor Franciaországban "operáltam" (gyk. au pair voltam), Lili mutatta a facebookot, hogy az milyen jó, és asszem, miután hazamentem, regisztráltam is, de elég sokáig nem csináltam semmit, aztán rájöttem, mennyire sokoldalú, mennyire nemzetközi, mennyire nem iwiw. Persze az iwiw is megmaradt, pont az volt a jó benne, hogy olyan "otthonos" oldal volt, talán hülyén hangzik, de jó volt, hogy csak magyar oldal, nem nemzetközi, és az is jó volt, hogy az összes általános iskolai és gimnáziumi osztálytársam fent volt, sőt, óvodás csoporttársaim közül is megtaláltam azokat, akiknek emlékeztem a nevére. Egyáltalán, aki magyar ismerősöm volt, és személyesen ismertem valóban, az mind fent volt, facebookon pedig nem mind vannak fent. Persze eddig sokukat nem is kerestem, pont, mert iwiwen megvoltak. Na, meg nem is említve, hogy Benedekkel is az iwiwnél kezdődtek a dolgok... :)
Már egy ideje fontolgattam, hogy törlöm a profilomat, de eddig igazából nem volt motiváció, könnyen működött az oldal, tetszett az "ismerőseim friss képei" gomb, meg egyáltalán. De ahogy ma beléptem, és egy teljesen új oldal fogadott... Kicsit olyan, mintha elmentem volna otthonról, és mire hazaértem, átalakították volna a lakásomat. Kösz, még ne! Szólok, ha igényem van ilyesmire.
Szóval: pá, iwiw, "kössz" az elmúlt 5 évet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése